HOROSZKÓP
A BAK ÉS AZ AUTÓK
MILYEN AUTÓ ILLIK A BAK CSILLAGJEGYBEN SZÜLETŐ EMBERRE?
A BAKHOZ a sínen járó autók és a veterán autók illenek.
A vezetésben is betartja a szabályokat, olykor kissé túlságosan is alapos. Szinte soha nem dudál, és odafigyel a sebességkorlátozásra is.
**********************************
**************************************
Érdekességek:
Sínen járó autók
A '20-as - '30-as évek a belsőégésű motoros járművek ugrásszerű elterjedését hozta Európában. Ezekben az években helyezett üzembe a MÁV és a BHÉV dízel motorkocsikat, Budapesten pedig megindult a komoly autóbuszforgalom, amelyet a SzAÜ szervezett. A helyközi autóbuszüzemek megjelenése és elterjedése is ezekre az évekre tehető. A Ganz gyár ekkor alapozta meg sikeres dízel-motorkocsi gyártását, a MÁVAG gyár pedig sikeresen beszállt a budapesti autóbusztípusok építésbe.
1927-ben a BSzKRt. is beszerzett éjszakai járatoknak öt benzin-mechanikus, szegecselt acélvázas motorkocsit a Ganztól. A járművek a 3100-3104-es pályaszámot kapták. A járműveket a Baross kocsiszín Dobozi utcai oldalán tárolták (később itt volt az egyik trolibuszgarázs). A benzinüzemet az éjszakai feszültségmentesítés lehetősége indokolta.
1928-ban a következő éjszakai járatok közlekedtek, éjjel 2:30-as indulással:
I. Rókus kórház - Pestszentlőrinc II. Népszínház - Pesterzsébet, Piac tér III. Berlini tér - Rákospalota IV. Berlini tér - Óbuda
A kezdeményezés nem volt sikeres, az éjszakai sínautók üzeme nem lett nyereséges. Így 1931. december 13-án jártak utoljára, ezután autóbuszokkal váltották fel az éjszakai járatokat. A sínautókat félreállították. 1932-ben [3] (más forrás szerint 1934-ben [2]) a 3101-es motorkocsikra sínhegesztő berendezést szereltek fel.
Három sínautót (a 3100, 3102, 3103